Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-11, 18:17   #5
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg som nybegynner feil ?? :(

Du har fått gode svar allerede.

Angående det at du har gått opp 100 gram - for det første, så er 100 gram så lite at jeg ikke ville reagert i det hele tatt, da jeg (og mange andre) godt kan svinge mange hundre gram fra dag til dag uten at det betyr at noe er "galt". Ellers er det mange grunner til at vekta stagnerer eller går litt opp i perioder; stress og sykdom kan fort føre til at kroppen samler vann, og det samme med menstruasjonssyklus. Det kan hende du reagerer på en spesifikk ting, som feks kunstig søtning. Det kan til og med hende at du rett og slett har bygd litt muskler. Og dersom du er under det kroppen din i utgangspunktet mener er "riktig" vekt, så er det greit å være klar over at lavkarbo er vektregulerende heller enn slankende - så om kroppen mener at du trenger et par ekstra kilo, så vil den gi deg det om den får muligheten.

Forresten så endrer smaksløker og preferanser seg etter en stund - jeg tålte heller ikke tanken på egg hver dag i starten, men nå elsker jeg det. Mmm, egg!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat