Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-11, 21:45   #14
LanoGakkGakk
Medlem

LanoGakkGakk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?

Næringsstoffenes betydning for kroppsfunksjonene.

Protein.
Proteiner er viktige for oppbyggingen og fornyingen av cellene i kroppen (og for fremstilling av enzymer og hormoner). Det har imidlertid ingen hensikt å spise mer enn nødvendig av proteinstoffet, for vi lagrer dem ikke i organismen. For stort inntak av proteiner går inn i forbrenningen eller blir avleiret som fett. Brød, korn, fisk, egg, kjøtt og melkeprodukter inneholder mye protein.
Karbohydrat.
Karbohydratene sørger for at kroppen får den energien som er nødvendig når den skal utføre fysisk arbeid med høy intensitet. Langsomt absorberbare karbohydrater bør dominere kostholdet. Slike finnes i alt som inneholder stivelse (korn, ris, pastaprodukter, poteter, grønnsaker og delvis i frukt).

Fett.
Ved langvarige fysiske arbeidsbelastninger med lav og moderat intensitet skaffes mye av energien gjennom forbrenning av fett. I kostholdet vårt får vi tilført fett mest gjennom forskjellige melkeprodukter, kjøttprodukter og fet fisk.
Proteiner og mineralstoffer er kroppens byggestoffer, mens både karbohydrater, fett og proteiner hører til de energigivende næringsstoffene.

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat