Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-11, 14:19   #53
kveita
Medlem

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
kveita er på en erverdig vei
Red face

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Det jeg skal si nå, gjør jeg ikke for å være ekkel med deg, men for å få deg til å tenke litt annerledes...
Jeg syns det du skriver her, er unnskyldninger. Det er ikke din samboers ansvar at du skal følge opplegget du har satt deg fore. Selvfølgelig er det godt med støtte, men likevel er det opp til deg å finne ut hvordan du kan leve lavkarbo, selv om samboer ikke har troen på det.

I stedet for å skylde på at du spiste brød fordi du ble sur og lei, bak lavkarbobrød eller kjøp Fedonbrød som du kan spise når samboer spiser brød.
Om en hele tiden skal skylde på ytre omstendigheter, kommer man ikke til å lykkes med en kostomlegging.
Og jeg skriver dette i beste mening, ikke for å være slem, men for å få deg til å se løsninger i stedet for problemer.

Viktig det som blir påpekt her ja, for alle

En må ha fokus på hva som er bra for en selv og ikke la seg "rive med" - men gud det er ikke lett!!! Er lett når en styrer alt selv, og både handler og lager mat.
jeg lager potet og slikt til jenta mi, men spiser ikke selv, ikke vanskelig. Men må i det lengste unngå slikt som pizza, da har jeg store problemer med å holde meg...
Men tenk ikke så vanskelig når det gjelder middager! Lag vanlig mat med bare mere salat, broccoli/blomkål grateng, kokte/stekte grønnsaker til. Uvant til å begynne med kanskje men blir fort en vane.

LYkke til
Anbefaler til alle å lese "endelig slank" av anne m lystad!! Enkelt og oversiktlig, og hun er som de fleste av oss og lager vanlig mat med fedon vri - min inspirasjon!!

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat