Sv: Søvnproblemer og forslag til forbedring?
Har selv slitt med søvnproblemer siden jeg var 12 år gammel, og gjør det fortsatt. I perioder kan jeg gå flere dager uten så mye som et minutt på øyet. Heldigvis skjer det ikke ofte, men det har skjedd. Som 14åring fikk jeg sovetabeletter for første gang(!) og har prøvd det aller meste. De fungerer en stund, men etterhvert må jeg øke dosene så mye at jeg er "rusa" hele dagen, og søvnløs hele natten. Det meste jeg har stått på er en cocktail av 35 mg ulike tabeletter (innsovning+vanlige sovetabeletter).
Uansett... Jeg plages med at jeg ikke får sove og når jeg endelig gjør det så våkner jeg gjerne flere ganger hver time. Upraktisk og slitsomt! Fikk en lege som anbefalte Melatonin i disse vanskelige periodene og det fungerer stort sett utmerket. Jeg sover bedre, fortere og dypere, og våkner opp tilnærmet uthvilt. Snakk med legen din så skriver h*n en resept til deg. Ikke er det noen større prosess for deg for å få Melatonin, det er heller legen som må fylle ut et par ekstra skjema. For 60 kapsler (1 mnd bruk for min del) betaler jeg 158 kr. om jeg ikke husker helt feil. Er verdt forsøket! Lykke til 
|