Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-11, 20:49   #10
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ønsker svar...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nå syns jeg du også skal passe deg for å snakke om ting du tydeligvis IKKE har greie på. Var hos diabetes- sykepleier forrige uke og vi snakket om nettopp dette at hun var SÅ lei av alle som trodde man kunne bli frisk av dia2.
De pasientene som ikke klarte seg uten medisiner, som meg, opplever det som stadige nederlag at de ikke klarer å bli "friske", med alle solskinnshistoriene rundt om, men alle dia2 pasienter produserer slett ikke noe insulin. Jeg gjør ikke det! Ikke en gang om jeg hadde gått ned 30kg hadde jeg hatt nok!

Jepp, man kan holde seg symptomfri i maaaange år, men svært få kan det livet ut!

Jeg prøvde virkelig ikke å støte noen med innleggene mine, men der mislyktes jeg tydeligvis Det var også derfor jeg valgte å skrive veldig generelt og bruke ord som "stort sett" o.l. nettopp fordi det selvfølgelig ikke gjelder alle. Jeg skrev kun på et generelt grunnlag, og jeg skjønner veldig godt at noe lett kan bli oppfattet negativt når man faktisk lever oppi det selv og ikke er blant de "heldige få"
Men vet du om du har en slags kombinasjon av dia1 og dia2, altså at du har færre betaceller i tillegg til lavere insulinfølsomhet? (Dette har jeg full forståelse hvis du ikke ønsker å svare på, siden det er et temmelig personlig spørsmål. Er bare så nysgjerrig på å høre enkeltmenneskers historier, og ikke bare statistikker. Man blir liksom mer engasjert når det blir litt personlig og ikke bare grafer og tall)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat