Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-11, 21:51   #11
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker svar...

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Jeg prøvde virkelig ikke å støte noen med innleggene mine, men der mislyktes jeg tydeligvis Det var også derfor jeg valgte å skrive veldig generelt og bruke ord som "stort sett" o.l. nettopp fordi det selvfølgelig ikke gjelder alle. Jeg skrev kun på et generelt grunnlag, og jeg skjønner veldig godt at noe lett kan bli oppfattet negativt når man faktisk lever oppi det selv og ikke er blant de "heldige få"
Men vet du om du har en slags kombinasjon av dia1 og dia2, altså at du har færre betaceller i tillegg til lavere insulinfølsomhet? (Dette har jeg full forståelse hvis du ikke ønsker å svare på, siden det er et temmelig personlig spørsmål. Er bare så nysgjerrig på å høre enkeltmenneskers historier, og ikke bare statistikker. Man blir liksom mer engasjert når det blir litt personlig og ikke bare grafer og tall)

Du kan ikke si at du snakker generelt når du svært bastant sier: Dessuten går det da an å bli frisk fra diabetes type 2!

Det jeg prøver å si, er at det ikke går anå bli frisk av dia2! Man kan leve helt fint og symptomfritt i mange år, men man er bare akkurat det, symptomfri! Ikke frisk!
Når både min diabetes- spesialist og min kollega diabetes- sykepleieren sier at man ikke kan bli frisk, så legger jeg mer vekt på hva de sier, enn hva du tror!
Det handler heller ikke om å "ville" ha en diagnose som noen her inne ser ut til å tro! Det er rett og slett bare sånn det er. Man er ikke frisk bare fordi man er symptomfri. Da har jeg ikke psoriasis heller da, fordi jeg pr i dag ikke har noen utslett....

Syns ikke du stiller noen personlige spørsmål, jeg. Koster meg mindre enn en karb å si at jeg har helt vanlig ikke-noe-hokuspokus diabetes2(mulig arvelig komponent). Jeg har bare vært litt uheldig med å få den ganske ung(36 år gammel). Etter å ha levd helt fint med lavkarbo- kosthold og litt metformin, har kroppen min nå begynt å stenge ned insulin- produksjonen og jeg måtte over på Byetta for å prøve og få ned blodsukkerverdiene. Noe som ser ut til å ikke lykkes veldig godt! Men det er mer enn 2 uker igjen av første prøveperiode, så tiden vil vise hva som skjer......