Nybegynner med spørsmål om trening
Hei, jeg er ny her på forumet og ny med lavkabo og har derfor noen spørsmål.
Litt om meg
27 år
ønsker ned ca 10 kg og mer stabilt blodsukker
trener 2-3-4 ganger i uken med tidvis harde økter
har god kondisjon
Det jeg lurer på først og fremst er sammenhengen mellom lavkarbo og trening. Jeg har nå forsøkt meg på lavkarbo en liten uke og har merket meg noen ting.
Jeg har fått mer stabilt blodsukker, men jeg har også merket noen andre småting.
-Hvilepulsen har gått opp 5-7 slag i min. fra ca 53 til 60
-Når jeg løper 4x4 intervaller (4 min løp, 2 min aktiv hvile osv) løper jeg vanligvis med 160-170 i puls i løpefasen (har lav maxpuls) og faller som regel under 110 til midt i hvilefasen som er på 2 min.
Jeg har etter at jeg startet med lavkarbo ikke klart å holde samme tempo som vanlig når jeg er i 160-170 i puls i løpesonen, ikke minst har jeg ikke kommet under 110 slag i løpet av hvilen på to min og må egentlig ha lengre hvile mellom intervallene for å hente meg inn igjen.
Det jeg tidligere har merket fremgang på er at pulsen har sunket raskt i hvilen etter dragene i intervallene mine etterhvert som formen har blitt bedre og dette har vært en god pekepinn for meg. Men nå opplever jeg det motsatte?
Hva skjer her? Er ikke lavkarbo forenlig med tildels hard trening? Har tidligere sett bilder av hva som skjer med blodets viskositet etter inntak av hamburgere. Skjer det samme grunnet fet kost nå? Mye fett i blodet og dårlig treningsresultat?
|