Sv: Noen spørsmål om lavkarbo
Jeg følger ingen spesiell retning siden jeg ikke skal noe særlig ned i vekt, det har riktignok sneket seg på et par kg som jeg vil ha bort igjen nå i og etter jul, men det er noe annet. 
Har rett og slett kuttet ut brød, poteter, ris, pasta og sukker så godt det lar seg gjøre - og det gjør det jo. Spiser mye rent kjøtt, kylling, fisk og egg + grønnsaker, litt frukt og noe lavkarbobrød. Tar litt vitamintilskudd når jeg kommer på det, men tror nok jeg får i meg det jeg trenger. 
I dag har jeg spist:
Frokost: 1/4 omelett (fra en stor stekepanne) av 5 egg (i hele altså), jarlsbergost, broccoli, løk og salami (man tok det man hadde... dette var rester fra gårsdagens frokost)
Lunsj: salat av 1/2 pose mini familie fra Dole, paprika, agurk, jarlsbergost, fetaost m/2-3 skjeer av oljen, 1/2 avokado + litt squash og bacon som jeg surret i smør først 
Mellom: en appelsin, fikk så lyst på, men fyttikatta så sur den var! Spiser ikke så mye frukt, maks en i uka egentlig, men nå har jeg en periode jeg har lyst på frukt så da unner jeg meg litt. 
Middag: 1 kyllingfilet delt i biter stekt i smør og krydder sammen med 8 (?) rosenkåler delt i biter. Hadde så i en god dæsj saus av soltørkede tomater og en real klatt med rømme og rørte det godt sammen. Mmmm... Skulle egentlig ha litt bønner/kikerter oppi, men hadde gått tom. Må bløtlegge og koke og fryse en stor pose igjen, det er så kjekt å ha liggende.
Noen ganger har jeg bare 2-3 kokte egg med smør og kaviar til frokost eller lunsj, enkelt og godt synes jeg. Holder meg mett i timesvis! Ellers drikker jeg masse vann og te da.
|