Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-11, 14:27   #4
Iza
Medlem

Iza sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Iza er ny på veien

Sv: Gastric bypass (overvektsoperasjon) og fibromyalgi

Hei.
Jeg kjenner to som har tatt gastric bypass, en pga. bevegelsesvansker og overvekt. Hun fikk ikke trent noe særlig. Hun har nå etter 3 år etter operasjon lagt på seg 20 kg, desverre. Operasjon er ingen garanti for fremtiden, men noe som får deg mye ned i vekt i løpet av 1-2 år. Magesekken kan vide seg ut, så det er like viktig å endre forholdet til mat som plassen i magen. Jeg så selv på operasjon da jeg hadde BMI på 37,5. Vurderte å betale selv. Jeg har nå gått ned 18 kilo på lavkarbo, og har nsten 20 kilo igjen. Jeg har måttet endre mye i hodet, og sliter fortsatt...Har god støtte fra mann og foreldre heldigvis. Jeg skal bruke minst et år til på å nå vekten jeg trenger. Hvorfor legger du så mye på deg om vinteren? Jeg går selv ned på lavkarbo uten å bevege meg så mye, men er da superstrikt med karbohydrater og tenker på mengde mat. Vet det ikke er lett, men du kan klare det hvis du får støtte og er motivert. Har du mulighet til å svømme? Eller bare bevege deg i vann?

Uansett, mange får hjelp av operasjon også. Ønsker deg uansett alt godt og håper at årene fremover blir en opptur samtidig som vekten går nedover

Iza

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat