Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-11, 14:49   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg i ketose eller ikke? Og hvor mye karbohydrater?

Stix kan være en ok veileder for en usikker nybegynner, men det er viktig å ikke se seg blind på dem. Hva angår det å være i ketose og hvordan man merker det - for en del av oss er det mest sånn at vi merker det når vi går ut av ketose, det er som regel temmelig kjipt.

Noen merker spesifikke ting når de går inn i ketose, feks økt kroppsvarme, hodepine, eller dårlig ånde, men det gjelder ikke alle. Men det er veldig vanlig å bli i overkant slapp/dårlig i overgangsperioden, siden kroppen må skjønne at den ikke skal stole på levering av raske karbohydrater som energi hele tiden.

Alt kommer til å bli klart og tydelig når du får lest boka. Kjøkkenvekt er veldig hjelpsomt, men i mellomtiden anbefaler jeg å slappe litt av, spise grønnsaker som vokser over jorda, ikke spare på fettet, og ikke stresse.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat