Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-11, 20:10   #16
SnillPia
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2010
SnillPia er på en erverdig vei

Sv: Pcos, spontanabort og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av frøken strikk, her.

Hei.
Jeg har pcos og forsøker å bli gravid. Det ser ikke ut til at vi har store problemer med å bli gravide da vi har blitt det to ganger på halvannet år, men begge gangene har endt i spontanabort. Det skal egentlig ikke være så stor sjanse for å ha to ganger etter hverandre, noe legen min forsikret meg om når jeg var gravid i begynnelsen av siste avangerskapet. Men på wikipedia står det at kvinner med pcos har 30-50 % sjanse for å spontanabortere mot vanligvis 15%. Fant ikke god referanse og lurer på om noen her vet om det stemmer, eventuelt har erfaringer. Og vet noen om lavkarbo kan minske abortfaren?

Hilsen en pcos-er som tenkte å begi seg utpå lavkarbo.

Hei. Jeg har også PCOS, og fikk først "kun" Pergo siden jeg ikke fikk utslag på eggløsningstester. Ble gravid to ganger på disse, men mistet begge i uke 5/6. Så ikke så langt på vei. Men legen mente at Pergoen da gjorde at jeg "slapp" litt eldre egg som ikke var så gode (det hoper seg jo litt opp med egg som ikke er helt modne og som ikke slippes på PCOS), så løsningen her ble p-piller i to måneder for at kroppen skulle destruere de gamle eggene, deretter rett på prøverørsbehandling med nesespray, sprøyter og alt det medfører. Gikk på Metformin fra da jeg startet på P-pillene til og med uke 12. Nå har jeg en deilig liten sønn på snart 7 måneder.

Om vi har tenkt å prøve på en til så kommer vi nok til å forsøke to måneder med p-piller igjen, så rett på Pergo. Regner med vi klarer det selv da, jeg er ganske mye lettere nå enn tidligere da vi forsøkte. Lykke til!

SnillPia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedonaktig... Svar med sitat