Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Regner med det er meg du sikter til .......
Det er jo masse som er åpenbart at man ikke kan spise, poteter, mel, brød, pasta osv . men så er det også masse som man er usikker på. Og det er jo der et forum kan hjelpe til. Her kan man lete og spørre og få svarene man trenger for å klare opp i ting, og for å følge kuren...
Eller skal man kanskje lese og lese et par måneder mens man legger på seg flere kilo og helsen blir værre, og SÅ begynne på kuren?
JEG må begynne når jeg er motivert (alternativet i ren desperasjon var pulverkur - og da å leve kun på det!) - og jeg ble virkelig interessert da jeg kom inn på forumet og begynte å lese. Men jeg ER nybegynner, og det ER ting jeg har behov for å spørre om underveis. Jeg har kanskje hivd meg på en kur, men jeg synes faktisk det er bedre at jeg prøver å gjøre noe med helsen min, enn at jeg skal måtte kunne alt på forhånd og så begynne ... Det kan ta lang tid det før man vet alt om ketolyse, hva man kan spise osv ...
Ikke ene og alene nei. Man ser bare tendensene rimelig godt av og til av folk som ikke gidder å gjøre en minsteinnsats selv, eller som må ha alt inn med ikke bare teskjei, men tidvis dråpeteller. Ofte ser man også folk som sutrer over å være så matlei fordi de spiser egg og bacon til frokost hver dag, og nakkekotelett til middag - hver dag. Og tror det er de kan kan spise.
Eller å komme med helt åpenbare spørsmål, som ja ditt (jeg mener ikke å fornærme deg altså), om man kan spise bønner på ketolyse. Det er bare å lese bakpå innholdsfortegnelsen, tenke seg seg til at "hei, jeg har 15 gram karber om dagen, og denne har 40 gram karber pr porsjon...kan jeg spise denne? Nei, tror ikke det". For guess what, når man er ny så MÅ man nemlig lese på innholdsfortegnelsen for å se om man kan spise det eller ikke, og det gjelder uansett lavkarbo eller lavkalori. Man må (jeg mener det bør hete BØR) veie maten til mengdeposjonene sitter i fingrene. Jeg veier dog aldri min mat lengre, men tar det på gefylen. Men jeg er ikke spesielt mye overvektig og skal masse ned heller.
|