Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-11, 23:09   #7
Lumpe
Juniormedlem

Lumpe sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Lumpe er på en erverdig vei

Sv: Går opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av M016, her.

Hei, jeg har nettopp begynt på lavkarbo. Er 61 kg fra før. Men etter jeg begynte på dette, har jeg gått opp i vekt? Jeg trener hver dag, drikker masse vann, gårsdagens måltid besto vel av, 3 lavkarbo skiver med ost og philidelfia. Etterfulgt med masse salat og kjøttdeig med sopp og fløte. Idag har jeg spist, 2 skiver, salat, 2 skiver igjen, kylling vinger. Hva gjør jeg galt, spiser jeg for mye, jeg er slik at jeg spiser lite hele dagen, men på kvelden spiser jeg masse, er det grunnen?

Prøv å ikke spis etter kl 20:00 på kvelden. da har nemlig kroppen større sjanse for å legge på seg enn hvis du spiser f.eks kl 19:00.

Hvis du skal veie deg så vil jeg anbefale å veie deg om morgenen etter du har gjort ditt fornødne på toalettet Da er kroppen mest i balanse og gir mest riktig resultat på vekta.

Sover du lite kan også dette ha invirkning på vekta. Hva trener du ? Vekter, svømming, kardio ets ?

Kroppen vil alltid gå opp i vekt i starten under trening. For fett blir gjort om til muskler og muskler veier mer enn fett.

Lumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat