Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-11, 11:34   #9
aliasdictus
Medlem

aliasdictus sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 46
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Mye trening - kost før, under og etter

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Aliasdictus,

jeg er usikker pa om kroppen din klarer a forbrenne karbohydratene du spiser i form av snop pa lordagene "utover uken" som du skriver i posten din. Mange kilder viser til at en mann med gjennomsnittsvekt (80 kilo) har et lager pa ca 400 gram karbo i musklene. Dette tilsvarer et inntak av karbohydrater pa 1600kcal (4 kcal per gram karbo x 400 gram). Dette lageret varer ca en fotballkamp eller 90 minutter trening, eventuelt lenger ved inaktivitet. Uansett er nok de 1600 kcal borte ved middagstider mandag

Hanne

Rent regnskapsmessig har du nok et poeng, men det jeg opplever er i hvert fall bedre trykk på eksempelvis styrketreningen sent i uken når jeg spiser dette kostholdet sammenlignet med strikt lavkarbo. Kroppen blir jo flinkere til å bruke fett til forbrenning, og når man forer kroppen med fett ut over uken, så bruker kroppen fett og blir flinkere til å "spare" glykogenet til når det virkelig trengs. Det er dessuten et poeng med the metabolic diet at man tilpasser inntaket av karbohydrater til individuelle preferanser og aktivitetsnivå. Dvs at mange med fordel kan ha en liten oppkarbing midt i uken i tillegg til helgene. Dette kommer også an på hva man trener mot. Dietten er vel i utgangspunktet laget for folk som vil bygge muskler, og de bør kanskje fokusere på å få i seg mer karbo...