Sv: Noen som har erfaring med CampKilo?
Opprinnelig lagt inn av mandag17, her.
Takk for fin diskusjonstråd. Satt akkurat å lurte på å stille samme spørsmålet på forum! Og nå har jeg fått svar på spørsmålet mitt - og flere til- og kommet til konklusjonen at jeg ikke skal prøve dette pulveret. Men, finnes det et pulver som er "lavkarbo" vennlig? Mener at dr. Sofie Hexeberg enkelte ganger anbefaler sine pasienter å erstatte et eller flere måltider med pulver i korte perioder??? stemmer dette?
Nutrilett og Alevo har shakes og supper som inneholder kun 11 gr karbo per måltid. (Det er under halvparten av det som er i CampKilo.)
Jeg har også lest at Hexeberg henviste en pasient til en pulver kur (kombinert lavkarbo - lav kalori) i boken hennes. Da var det snakk om en pasient som var ekstremt farlig overvektig.
De få karboene som er i shakes som Nutrilett, er selvsagt i form av søtstoffer og andre usunne karbo vi ikke burde ha. Så jeg anbefaler en slik kur kun til de som har hatt stagnasjon på flere måneder, og ikke klarer å gå ned på vanlig lavkarbo kost. En ide kan være i kombinasjon med Tech Nutritions proteinshake, og regelmessig styrketrening for å unngå tap av muskelmasse.