Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-11, 17:49   #8
Emmie
Medlem
 
Emmie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 52
Emmie er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo kosthold med gallesten ??

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det var akkurat det legen som fjernet galleblæren min sa. Fettfattige slankekurer som GR ga han mye jobb, sa hen. Han spurte faktisk med en gang om hvilken slankekur jeg hadde brukt!

I "gamle" dager hadde man en slags regel for hvem som fikk gallestein. De 4 F'ene. Feite, fertile fruer over førti!
Men etter som fettfattig ble in, blir fruene yngre og yngre når de får problemer med gallestein. Jeg var ikke 30 en gang før jeg måtte fjerne min og en kollega var faktisk bare 24!

Uff ja .....leser flere plasser at de som har gått GR kurs og gått raskt og mye ned i vekt - har fått gallesten i etterkant...... Jeg selv gikk ned 13 kilo på 2 måneder og rørte nesten ikke fett i denne perioden + et drøyt år etter dette ......Det er jo mildt sagt tragisk om det har en sammenheng og kan være medvirkende årsak....
Jeg har vært mer eller mindre overvektig helst siden tenårene og har alltid fått høre at jeg "må passe meg" og har alltid måttet holde meg unna fet mat.....

Emmie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/prøver meg frem..... Svar med sitat