Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-11, 11:03   #20
Brumund
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Elverum
Brumund er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor velger noen å benytte seg av lavkarbo?

Tusen takk for all den responsen. Her er det masse å ta tak i : ) Og for de som tviler på om jeg vet hva lavkarbo går ut på, så har jeg brukt det siste året på å lest å studert det. Jeg har stor tro på at lavkarbo (utgangspunkt i Lutz definisjon på 72 g utnyttbare karbohydrater om dagen) har helsemessig gevinst på mange, men jeg mener at folk skal ha forståelse for at det ikke er alle som reagerer positivt på lavkarbokostholdet. Jeg har selv benyttet meg av kostholdet, og gikk ned i fettprosent. Nå var ikke utgangspunktet mitt å gå ned i vekt men heller at jeg var nyskjerrig og ville prøve. Som sagt gikk jeg ned i vekt, men jeg følte ikke noe andre helsemessige gevinster. Jeg følte meg i god form før jeg begynte, så jeg valgte å gå tilbake til "normalt" kosthold. Men jeg respekterer og er forsatt veldig interessert i lavkarbo, og har star tro på at det kan være en løsning for de som trenger forandring i deres liv, uansett om det gjelder overvekt, homonell balanse, diabetes og andre plager.

Men jeg vil igjen takke dere for den responsen som er her.
Roger

Brumund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lutz Svar med sitat