Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-04, 13:28   #4
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Spirea

jeg blir mett ...

Den følelsen der kjenner jeg... det der er ikke "mett"!
Det er er full i magen / stappet / sprengt følelsen....

Hva du kan gjøre?

• Du kan jobbe med deg selv mentalt, finne ut hva som gir deg negative følelser - hva som gir deg et behov for å overspise...
  • Du må begrense porsjonsstørrelsene dine.
    • Enkleste måten å gjøre det på, er å begynne på atkins induksjon... Og spise til du er behagelig mett av alle tillatte matvarer. . Masse fett, og rikelig med proteiner og tilmålt mengde karbohydrater...
Hvorfor er Atkins enkleste måten? Jo fordi at når du spiser fett og protein, så trigger du et metthetshormon som sier det at nå er det NOK! Og du klarer ikke spise mer enn du... Slik fungerer det for de aller fleste (som ikke har altfor stor uballanse), prøv 14 dager!

Og da Spirea blir nok halvveggis tilnærmingen litt vanskelig...

Vet ikke om du har hørt at det tar 20 minutter før kroppen oppdager at den er mett? Den stemmer ikke helt... det tar 20 minutter før kroppen oppdager at nå har jeg fått for mye sukker... "Nå har jeg fått nok næring"-signalet slår inn som lyn fra klar himmel!

Og det er ikke alltid like kjekt... når en har tilberedt det snaddre måltidet, med masse proteiner... ligger på tallerkenen foran deg, men ikke tale om at en orker mer... Det er da en lengter tilbake til karbotiden, når en kunne gæffle innpå en 400g biff, med fløtepoteter uten noe problem...

Men jeg forstår jo kroppen min da... Da tok den imot det den kunne få tak i av protein, nå vet den at den får det den trenger... Og det synes jeg er ganske fantastisk og fint! Og enda en bekreftelse for meg på at maten jeg spiser er riktig for kroppen min... den trives!