Sv: Xtravaganza og rødvin?
Opprinnelig lagt inn av servina, her.
Hei
Veldig glad for at jeg før høre om dine erfaringer. Heldigvis så begynte jeg nå i januar slik at jeg er ferdig med helfart når påsken kommer. Har du noen tips å komme med når jeg skal starte på halvfart. Vet det er veldig tidlig å tenke på det, men jeg har tenkt å planlegge det nøye.
Det blir spennende å høre hvordan du synes det går! :-)
Det finnes massevis av flotte oppskrifter her på forumet, men i tillegg har jeg fått noen veldig gode tips av kursholder. Vi fikk et skriv med masse tips og forslag til menyer på halvfart. Det får sikkert dere også etterhvert.
Det beste tipset jeg kan gi deg når du kommer så langt at du skal igang med halvfart er å planlegge maten. Ha alltid ferdig oppkuttet salat i en bolle i kjøleskapet. Den holder seg fint i 4-5 dager. Jeg steker opp kyllingbiter og bacon, og koker opp egg som jeg har i forskjellige plastbokser i kjøleskapet. Når jeg i tillegg har agurk, paprika, fetaost og dressing lett tilgjengelig tar det bare et lite øyeblikk å ordne en kyllingsalat til niste på jobb.
Når jeg lager middag lager jeg digre porsjoner sånn at jeg kan fryse ned rester og ha en kjapp middag tilgjengelig de dagene det blir travelt - eller ta med rester som lunsj på jobb.
Jeg prøver også å lage meg ukesmenyer, men det er ikke alltid jeg er like flink til å følge dem.. Det hender jeg plutselig har lyst på noe helt annet enn det jeg hadde planlagt! ;-)
Jeg kjenner meg igjen i tankene dine om å begynne å planlegge kostholdet allerede nå. Jeg trålet nettet for oppskrifter hele tiden mens jeg gikk på helfart, og leste ut kursboka første kvelden. Jeg var så utrolig motivert for å legge om livsstilen og ville forberede meg best mulig! :-)
|