Sv: Fett og gallestein
Har ikke erfaring på området selv, heldigvis. Har hatt ei økt på skikkelig ketolyse og er nå inne i ei økt med lavkarbo.
Men, jeg har to venninner som begge plages med jevne galleanfall, og begge er brukere av Grete Rhode kosthold. Den ene måtte nå inn for å fjerne hele greiene, etter flere kraftig anfall på kort tid, som endte i betennelse.
De har jo begge vært litt ute etter meg da, siden jeg er tilhenger av lavkarbomat. At jeg måtte passe meg, for årsaken til at dem hadde anfall var inntak av fet mat.....jaha sier nå jeg da når jeg leser dere andres erfaringer her. Dette rimer jo ikke?
I mine øyne så virker det faktisk slik at folk som går på GR, eller spiser fettfattig kost, rett og slett ikke tåler å innta fet mat og at de derfor får anfall? Hmmm, jeg vil nok da anslå at jeg har mer rett enn mine to venninner faktisk. For jeg mener at vi får i oss for lite fett, at vi MÅ ha fett for at kroppene våre skal fungere skikkelig. Med mer fett i kosten, så får du heller ikke så lett forstoppelse??? gjør du vel? For det sliter nemlig også den ene av, utrolig treg mage.
Interessant tema det her, det må jeg si. Tror jeg skal vise dem denne tråden her. Da blir det vel enda heftigere diskusjon ang kosthold, hehe. Dem tør ikke pga at så mange har blitt plaget med hodepine, energitap osv. Prøver å få dem til å forstå at det kommer av altfor lite inntak av fett, men akk. Nei, livsfarlig for kroppen å gå på lavkarbo. Jo, kanskje det, De lærde strides jo om dette da. Men, hvorfor har min kropp det så mye bedre når jeg er på lavkarbo da? Skal vi ikke høre på kroppens signaler da?

|