Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
De av dere som har vært langtidssykemeldt, pleide dere dra innom jobb av og til??
Mine kollegaer har ofte bedt meg ned på lunsj eller bare komme innom, men jeg føler ikke for det.. Tvert imot så vil jeg heller ned, helt alene en ettermiddag, slå på alle maskinene og bare sjekke at jeg fremdeles behersker dem.. Savner maskinene mine.
Er det feil av meg å ikke dra innom på en kopp te?? Jeg føler jeg blir stresset bare ved tanken..For jeg vil ikke ha spørsmål om hvordan det går.. Og ala "Du ser jo så frisk ut!!" Hvis jeg drar ned må det jo seff være en gang jeg føler meg i form og derav SER frisk ut.. Savner jobben... 
IKKE gjør noe som stresser deg! Jeg har slitt mye med lignende problemstilling opp igjennom, eller, ikke helt det samme - jeg har vært veldig mye syk, usynlig syk, og hatt dårlig samvittighet for det - og helst trukket meg helt vekk fra studie/arbeidsmiljø. Det er så vondt å tenke at noen kan tro at man er lat / har andre karakterbrister bare fordi de ikke kan se hvor mye det koster å være noenlunde oppegående i en times tid. Men, også erfaringsmessig, de aller fleste vil bare synes det er stas å se deg! Fungerende mennesker har som regel andre ting å tenke på enn å analysere ihjel hvordan andre er syke, og de som har tid å bruke på sånt, tror jeg ikke man skal bry seg om uansett. 
|