Sv: Benhinnebetennelse
Har gått litt tid siden jeg har vært innom tråden her, men har et par nye spørsmål til dere kunnskapsrike mennesker. 
Har vel cirka tre tabletter igjen av Voltaren-kuren min, og har brukt Orudis-kremen til å smøre inn benet med i en stund nå. Sist helg ble benet ganske mye bedre, men etter at jeg var hos fysio på mandagen, og sannsynligvis tøyde benet litt for mye dagen etter (fikk beskjed av fysio om å tøye 3-4 ganger hver dag, hver øvelse i cirka 20 sekunder med litt "risting løs" mellom øvelsene), har jeg fått en "stram" følelse som går parallelt med den harde ben-delen på leggen (den som er på "oversiden" av benet).
Det er vanskelig å forklare, men det er ikke så lett å sitte komfortabelt med benet heller, så jeg sitter ofte og romsterer for å prøve å finne en sitteposisjon som jeg føler er komfortabel. Noen tanker om hva som kan ha "skjedd"? Det er ikke direkte vondt, men som sagt mer ukomfortabelt, og jeg er veldig vár for å overanstrenge benet (men går normalt for ikke å feilbelaste hele leggen).
Jeg har sagt det til mamma og hun skal ringe fysio på mandag for å spørre ham jeg snakket med om hva det kan være og hva jeg skal gjøre med det. Fysioterapeuten sa - når jeg var der på mandag - at jeg skulle se hvordan det gikk med benet i løpet av de neste to ukene, og om det så ikke ble bedre skulle jeg ringe dem for å ordne time.
Lurte også på om noen har tips til hvordan jeg kan plassere benet for å få det komfortabelt? Og Orudis-kremen, skal jeg gni/massere den hardt inn på den delen som er øm, eller skal jeg heller massere i rolige sirkelbevegelser, for å prøve å "mykne" opp den delen som føles stram og hard? Har prøvd det litt, å "dra" forsiktig og massere for å løsne det, men det har ikke akkurat hatt en merkverdig effekt.
Og sist, men ikke minst, så lurte jeg på om jeg skal fortsette å tøye litt forsiktig, eller om jeg heller skal la være helt?
Takker alle som kommer med tips og tanker! 
Sist redigert av Julie : 21-01-11 kl 23:39.
|