Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-11, 00:00   #12
Heidi M
Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Oslo
Alder: 59
Heidi M er på en erverdig vei

Sv: På ferie med lavkarbo?

Jeg har ikke gått på lavkarbo lenger enn siden nyttår, og er også en fersking mht lavkarbolivsstil. Var i Spania for en drøy uke siden, og lurte veldig på hvordan det skulle gå. Tok faktisk med meg et halvt lavkarbobrød i kofferten, men det måtte jeg kaste den dagen vi reiste hjem. Det var jo så lett å spise lavkarbo på ferie;

- omelett, tomat og agurk til frokost
- skinker, oster, corizo og salater til lunsj

middag på restaurant var jo helt greit med unntak av en liten utfording på tapasbar den ene kvelden, hvor vi fikk pinxtos (små skiver av baguett m/noe oppå). Men det løste jeg ved å legge baguetten til side og spise det som lå oppå :-) Ble jo noen biter ekstra da, men det er bare luksus :-P

Det ble en del rødvin, men øl - som jo er flytende brød - var enkelt å styre unna. Syndet to dager med å presse ferske appelsiner (juice til frokost), men kun ett glass to dager. Dessuten spiste jeg noen never potetgull (som er det jeg har vanskeligst for å styre unna hvis jeg har lyst på noe godt.....)

La ikke på meg et eneste gram på turen (4 dager), og har gått ned en kilo siden. Jeg tror derfor at å skeie ut littegrann en dag innimellom ikke er noe problem.

Start: 68 67 66 65 64 63 62 61 60 :Mål
Heidi M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat