Sv: Hva spiser deres barn i løpet av en dag?
14 åringen er håpløs om dagen liker ikke ditt og liker ikke datt,men noe som alltid forsvinner er dressingen og salaten jeg lager .Blander seter rømme med sambal,litt tomatpure og litt flytende hermesetas. Dette bruker vi til alt av salat med tilbehør....
Ellers spiser hun egg og bacon eller omelett til frokost (dette liker jeg ) På skolen blir det noen ganger baguett og til middag spiser hun helst kylling eller reint kjøtt. Prøver å få henne til å spise mere grønnsaker,men der er hun vanskelig..
9 åring med ADHD spiser ALT og vil helst ha poteter,ris og pasta som tilbehør til middag,men jeg lesser på mere kjøtt og grønt,og han sier ikke noe .....ennå ,han liker kun fader martin dressing med rundt 5 karber,så det er helt greit for meg.Frokost blir ofte grove polarbrød med pålegg,men aldri noe med sukker i...Har begynt å lage litt smoothie nå og det elsker han og lillebror (kommer til å bli oftere frokost med det) Han drikker en liten flaske med appelsin juice på skolen hver dag, ellers sukkerfri saft
Lillebror har kraftig refluks så han styrer vi unna juice etc,men han drikker masse vann (flink ja) han spiser også polarbrød med diverse pålegg,gjerne egg,salami,servelat,ost (elsker ost på ALT) til middag er han veldig grei,for han elsker brokkoli og jordskokk,syns blomkål er ok og kjøtt, kylling etc.Han får også frukt i barnehagen.
Av 5 personer i dette huset er det kun jeg som digger fisk så 1-2 dager i uka spiser vi fisk = unga spiser fiskepinner (som ikke er fisk) og jeg spiser ofte laks eller kolje
Vil de ha youghurt lager jeg en blanding med tyrkisk youghurt,litt syltetøy uten sukker og litt søtning,lillebror vil ha litt musli blanding oppi.
De spiser sjeldent godis midt i uka,dette er jeg streng på i forhold til han med ADHD,sjoklade pålegg lager jeg selv,men de spiser ikke dette ofte.
Jeg og gubben lever lavkarbo,så unga ligger sånn på midten . Lillebror sleit lenge med lav vekt og skulle inn på sykehuset (igjen) men etter 2 mnd på dette kostholdet la han på seg 2 kilo og de var strålende fornøyd,de mente også at vi klarte dette fint selv hehehe...
De får vitaminer hver dag og har snart rekord i å ikke bli syke av influensa/spysyke osv osv ,har aldri vært så frisk og rask jeg heller 

Otiki

|