Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-11, 08:03   #2
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Fra lavkalori til lavkarbo

Det spørs hvordan du har spist før det... Hvis kroppen har tært på muskler tidligere, så ja du kan gå opp i vekt. Men da er det positivt fordi kroppen ser at den har nok energi og nok byggesteiner til å få skikkelige muskler igjen. Frem med målebåndet og mål og ikke se deg blind på vekta. Det er ikke noe problem å gå fra lavkalori til lavkarbo, du må bare glemme det du har lært om kalorier og heller gå etter sult- og metthetssignalene. Er du sulten, ja så spiser du lovlig mat til du er behagelig mett og så spiser du igjen når du blir sulten. Er du ikke sulten, så spiser du ikke. Jeg har gått hjem fra jobb flere ganger uten å spise lunsj fordi jeg ble ikke sulten.

Angående vann, så er det motsatt. Karbohydrater binder vann, så du vil sannsynligvis oppleve å gå ned 1-2 kilo første uke. Kroppen min lagrer 3-4 kg ekstra vann hvis jeg spiser høykarbo. Så når man begynner på lavkarbo så slipper plutselig vannet nesten over natta og man får den boosten første uka over mye man har gått ned. Det går litt tråttere senere (heldigvis).

Men andre ting som skjer er at du vil kraftig hodepine de første dagene og stor trang til å spise karbohydrater. Og du vil ha en følelse av å være tom for energi samtidig som du kjenner deg god og mett. Ri stormen ut. Det er bare kroppen som har blitt avhengig av sukker for energi og trenger litt tid for å lære seg å bruke fett som energi igjen.

Den første måneden vil beina føles tunge og trening vil være tungt. Men bare fortsett, fordi det tar 3-4 uker før kroppen er i stand til å produsere nok enzymer til å bruke fett som brensel effektivt. Gir du den for mye karbohydrater, så lærer den seg ikke å bruke fett. Og den "fabrikken" har jo ligget brakk i flere år sannsynligvis, så du må gi den litt tid.

Jeg var før andpusten etter å ha gått opp de 2,5 etasjene i spindeltrappa på jobb. Så plutselig en dag var jeg ikke andpusten. Jeg gikk ned i kjelleren og løp opp fem etasjer og var fortsatt ikke andpusten! Det var en herlig følelse. Etterhvert så har jeg også sett at hvilepulsen har gått ned med ca 20 nesten uten trening til og med...

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat