Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-11, 14:44   #8
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Er noe sjokolade tillatt?

Opprinnelig lagt inn av Sandra, her.

Kakao med kokosmelk høres nam ut! Har du en litt mer nøyaktig oppskrift?
Kan jeg bruke Stevia i stedet for sukrin?

Det er så enkelt som jeg skrev. Jeg tar en boks kokosmelk og hiver alt i en kjele, har opplevd at innholdet har bestått av en tykk klump som måtte graves t med skje og så "vann" i bunnen, men også at hele innholdet har hatt samme melkeaktige konsistens. Varm det opp og visp inn kakaopulver og søtning etter smak, jeg bruker ca. 2 ss kakaopulver og like mye sukrin. Hvordan det er med stevia vet jeg ikke, har aldri brukt det, men det funker sikkert. Til slutt har jeg oppi en brøkdel av en ts med pulver fra glasset med pulverkaffe. Mmmm!

Det beste med denne kakaoen er at det ikke blir snerk på den! Den er veldig mektig så jeg har gjerne både 2 og 3 ganger av en boks og den tåler fint å stå i kjøleskapet over natten og bli oppvarmet i kruset i microen.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat