hei du
for det første.. jeg er fremdeles ikke overbevist over at du har så mange kg å ta av.. jeg har sett bilder, og du ser normal ut for meg..
men.. om det er slik du sier, så har vi vel omtrent like mange kg å ta av..
jeg merker akkurat det samme som du sier, jeg (tror jeg iallfall) gjør alt "riktig", men likevel så går det så utrolig treigt. jeg er det samme lenge, og så plutselig går det en kg i løpet av ei uke.
jeg har jo prøvd å kutte ned på meieriprodukter og nøtter, men jeg kan ikke si noe sikkert om dette virker. for når jeg plutselig går ned, så har jeg igrunn spist normalt med meieriprodukter, nøtter og kunstige søtstoffer.
for min egen del så tror jeg vel strengt tatt at jeg er nødt til å trene mer for å gå mer ned. samtidig som jeg må spise nok. jeg går eller løper hver dag, og det virker som det setter fart i ting. det jeg må passe på er bare at jeg må drikke nok.
jeg kan ikke si det sikkert, men jeg føler faktisk at jeg går ned mer når jeg drikker mye vann. broren min sier feks at han drikker rundt 10 liter om dagen.. han prøver faktisk å drikke mindre.. men så er han mye større enn meg da(høyere og tyngre, men MYE bedre trent), og han trener 1-2 ganger om dagen.
jeg tror at jeg og broren min er ganske like når det gjelder hva som virker på kroppen. vi har litt samme type bygning. bare at han har trent og spist riktig i mange år, slik at han er i veldig god form. han går en del kamper i thaiboksing og kickboksing internasjonalt. han sier at han har lest veldig mye om kosthold, og han spiser vel et slags lindberg-kosthold. han spiser karbohydrater helst i form av havregryn og nøtter + litt lavkarbo-brød, men ellers er det mye proteiner. mye seibiff, seikaker og tunfisk feks, og proteinpulver. han har jo gått ned i vekt til kamper og sånt, og jeg spurte han om han syntes det var vanskelig å gå ned. han sa: nei, ikke i det hele tatt. det er enkel matematikk. spis mindre enn det du forbruker. det stemmer vel ikke hundre prosent med lavkarbo-filosofien, men jeg tror kanskje at det har noe for seg med meg iallfall. jeg tror vel egentlig at jeg kanskje har spist litt mye i perioder, selv om jeg ikke har spist så mye karbohydrater. og så skal det vel sies at han strengt tatt lever på et lavkarbokosthold generelt.
det han sier også er at han spiser mest karbohydrater til frokost, og lite til kvelds. jeg har begynt å bare spise kokte egg til kvelds nå. tror det funker, men vet ikke.. han næringsmiddelfyren som bodde i kollektivet mitt en stund, sa også det samme, at man burde spise karbohydratene så tidlig så mulig på dagen.
jeg vet ikke om du får noe ut av dette, jeg... jeg sliter som sagt sjøl.. skulle gjerne hatt noen gode/sikre råd.. men men.. vi får følge med hverandre
lykke til iallfall
silje
|