Sv: Legebesøk
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Sånn for å illustrere hvor heldig du er - før jeg la om kostholdet, prøvde jeg å ta opp vekten min med daværende fastlege. Jeg hadde en BMI over 37, og ønsket hennes hjelp. Hun var fullstendig uinteressert i tematikken! Jeg fikk verken engasjement eller forslag til mulige løsninger. Fullstendig likegyldig, altså.
Da jeg hadde gått ned 20 kilo og dro til ny fastlege og forklarte hva slags diett jeg har fulgt, og hvor stort vekttap jeg hadde hatt, og ba om å få tatt diverse blodprøver for å sjekke spesielt elektrolyttbalansen, så ikke den nye fastlegen opp fra skjermen sin, engang. Stilte ingen spørsmål, hadde ingen kommentar, var overhodet ikke interessert, og ville ikke sjekke annet enn jern og stoffskifte - uten at hun faktisk sa det til meg, jeg måtte se det selv av blodprøve-arket. 
Så vær lykkelig over en lege som ser deg i øynene!
Fy flate!! Er det ikke derfor de er fastlege?? At de skal hjelpe?? Da skal det liksom være den man skal forholde seg til - og det er mye som kan skje et menneske....
Nei, all respekt til deg for at du har klart det likevel, du er flink Jeg hadde blitt temmelig motløs over en sånn mottagelse.. håper du finner en ny, som tar deg og din helse på alvor!
|