Tråd: Popularitet?
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-11, 10:24   #15
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Popularitet?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Prikkesystemet er jo genialt! Det er alle som bidrar til ryktet (med noen unntak som for få innlegg, for kort tid som medlem og for lavt rykte), ikke noen få som bestemmer. Og så er det også slik at ryktekraft (altså hvor mange poeng hver prikk teller) øker etter antall innlegg, etter rykte og etter hvor lenge man har vært medlem. Så på den måten er det som regel de som vet mest og de som er sakligst er de som har mest innvirkning på ryktet. Og det vil jeg nå si er en bra ting. Ikke like kult hvis et forumtroll hadde like mye ryktekraft som et seriøst medlem med 20000 innlegg og hadde vært medlem i flere år.

Hmm, du mener vel ikke at man automatisk blir sakligere, smartere eller nærmest allvitende om man poster 20000 innlegg? Hva skjedde med kvalitet foran kvantitet? Jeg vil da si at de som leser uten å poste kan være like kunnskapsrike. For så vidt de som ikke har vært her så lenge også...det finnes jo en del andre kilder enn denne ene nettsiden. Diskusjonen det vises til over har jeg verken lest eller tenkt å lese, men littegranne barnslig er det vel med prikkekonkurranse og det å nærmest "hevne" seg med rød prikk på de man ikke klarer å argumentere ut? Use your words, people

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat