Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-11, 11:50   #7
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fersking på ketolyse

Hei Snusken

Gratulerer med valget å prøve lavkarbo. Jeg tror dine tanker er veldig vanlig, er fett farlig, dette er bare en kur for å bli kvitt noen kilo osv. OG jeg tenker at det er helt greit at du tenker det nå.

Jeg tror mange som prøver lavkarbo blir positivt overrasket over hvordan dette kostholdet positivt påvirker helsen og overskuddet. Personlig har jeg fått langt flere positive resultater enn jeg hadde drømt om og forventet. Mitt forslag er at du leser nok om kostholdet slik at du blir overbevist om at fett ikke er farlig. Kan være stressende å spise fett hvis du tror det er farlig. Så vil jeg foreslå at du tester ut kostholdet for en stund, legger merke til hva det gjør med kroppen, for så å finne ut etterhvert om dette er et varig kosthold eller ikke. Tar ofte tid å endre vaner og etablerte sannheter.

Jeg syntes også det virket litt rart med den karbogrensen du nevnte, er du sikker på at du ikke har lest galt?

Og apropo hard trening, det er allerede nevnt noen navn her. Selv er jeg spinninginstruktør og jeg har i perioder levd på 0 gr karbo. Og jeg har hatt overskudd til trening i all mas, mye mer enn før jeg startet opp på lavkarbo. Så karbo er ikke nødvendig for å kunne trene hardt. Kroppen henter av egne reserver og er ikke avhengig av å få tilskudd av energidrikker og bananer, det holder med vann.

Ønsker deg lykke til

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat