Frokost - problemmåltidet
mofe: mjo, høres fortreffelig ut, men jeg er redd cc ikke er frokost i øynene til en voksen mann på snart 60.. takk for tipset anyway 
Albertine: ja, lindbergbrød ja.. men på en annen side kvier jeg meg litt for å "tillate" brød.. føler vi har kommet så langt nå.. jeg har aldri spist dette lindbergbrødet selv, er det bra ??
Selv følger jeg vel egentlig Atkins (nesten) så jeg syns jo at Lindberg tillater mer enn jeg ville gjort selv (som frokostblanding med melk, 2 frukter om dagen, havregryn etc) Så derfor har vel denne kostplanen til mamma og pappa havnet et sted midt imellom Atkins og Lindberg.. Alt det ABC-greiene ble litt for komplisert syns jeg. Men kornprodukter EN gang om dagen har vi kjørt med her
Pappa er veldig fornøyd. Mamma er derimot litt mer skeptisk nå. Motsatt av hva jeg forventet egentlig. Hun føler det er kjedelig, og litt vanskelig "så da blir det til at jeg ikke spiser i stedet fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal spise" hum. Også vil hun ikke spise så mange egg om dagen (gammel myte??) så hun trenger alternativer. Hun er heller ikke så glad i fisk.. Men i dag spurte hun om hun kunne spise havregrynsgrøt - og det er vel helt ok? Hvis man lager grøt av STORE havregryn, med kanel og solsikkekjerner på, kanskje en smørkladd og evt eplebiter? Hvordan er det?
Mamma er forøvrig litt overrasket over at hun ikke har noe lyst på den melkesjokoladen som ligger i kjøleskapet... hehe. 
Jeg syns dette er vanskelig, for det er så viktig at de er fornøyd !!! Jeg har nok kanskje ikke vært fantasifull nok i matlagingen, siden frokost har vært salat omtrent hver dag (fordi jeg syns det er så godt... )
Nå skal jeg ta med en tur innom frokosttråden - nok en gang ..
Forresten - finnes det en saus-tråd?? Kan ikke en eneste saus, så da blir det en rømme-kladd til middagen i stedet - kjedelig i lengden.. 
*kooooos til alle fra Tingeling (som forresten er STORFORNØYD med EGNE resultater, er nede på 54 kilo (fra 60), har flatere mage enn på leeenge og begynner å få fresh brunfarge). HERLIG!!!!!*