Sv: Fersking på ketolyse
Jeg leser i boka "Slank med Ketolysekuren" det det blandt annet står "hvis du er veltrent vil du merke at din maksimale yteevne ikke er fullt så høy som tidligere fordi du ikke har karbohydrater til disse energiutbruddene og behovet må dekkes av fettstoffer som ikke gir så høy, maksimal kraft" Han nevner også flere ganger at ketolysekuren best kombineres med en halv times jevn gange daglig og at trening med høy intensitet vil medføre ubehag og derfor frarådes...
Videre skriver han at når ønsket vektnedgang er oppnådd så skal en øke karbohydratmengden sakte men sikkert, og at "150-250 gram kan du etterhvert tillate deg i døgnet"
Ketolysekuren er jo laget for å gå ned i vekt, med maks karbohydratinnhold satt til 15 gram til dagen. Og det er jo naturlig at når en ikke ønsker å gå ned mer i vekt så må en øke karbohydratinnholdet? eller er jeg helt på villspor?
Jeg har lest en del om fettstoffer etc. og er ikke fullt så skremt lenger. Prøver å få i meg fettstoff primært fra fet fisk, nøtter, avocado o.l, men spiser også oster og meieriprodukter.
En annen ting jeg lurer på; det står at folk på ketolyse ofte blir veldig varme pg.a. økt forbrenning, men jeg fryser hele tiden!! Noen som vet en grunn til det?
Jeg er veldig glad for å lese at du som er spinninginstruktør lever på lavkarbo. Det gjør at jeg ikke lenger er redd for å gå ut og springe meg en god tur med høy puls 
|