Sv: Karbohydrater og ketose
Vel, jeg er trøtt, og skjønner spørsmålet ditt, men ikke poenget med det.
Hvorfor skulle man ønske å spise alle karbene på en gang?
Det vil gi deg svært begrensede muligheter til å lage gode måltider senere på dagen.
Uten en eneste karb, blir det nok ganske ensidige og kjedelige måltider som man vil gå lei av veldig raskt. Da øker nok sjansen for at man går lei av hele kuren faretruende.
Dessuten er det dette med stixen: Man skal helst måle om kvelden, to timer etter siste måltid (såvidt jeg husker). Stixen kan f eks gi feilutslag om morgenen. Jeg vet det, for jeg har tabbet meg ut på det selv. Så det er ikke helt enkelt å måle time for time, hvis du forstår.
Mitt viktigste argument er nok det at ketolysekuren er behagelig og lett å gjennomføre når man først kommer inn i det, fordi det fins så utrolig mye god mat man kan lage og spise mens man følger kuren.
Tar man fra seg selv muligheten til å lage gode måltider ved å spise alle karbene på en gang, så tror jeg ikke man vil klare å fortsette på kuren særlig lenge. Så hva er poenget?
Dessuten så tror jeg ikke det finnes noe eksakt svar på spørsmålet ditt, for alle kropper er forskjellige, og det er individuelt hvor mange karber de enkelte tåler for å fortsatt være i ketose. Noen må holde seg til 15-20, andre kan være i ketose opp til 50.
Håper dette var til noe hjelp, lykke til med starten og veien videre. Du får teste deg litt frem etterhvert, men jeg anbefaler at du følger kuren ganske slavisk i begynnelsen, det går så greit når du først er i gang! Så kan du heller teste ut dine grenser for karber/ketose etter en tid. Husk at vi er alle ulike, og det fins masse å lære her på forumet, og i boka selvsagt. -- --
Sist redigert av annex : 28-01-11 kl 04:54.
|