Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-05, 13:19   #24
RuneN
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2005
Alder: 54
RuneN er på en erverdig vei
Smile

Hei !

Ser du strever med å gå videre ned. Jeg har selv vært over 90 kg med mine 174 cm over havet :-). Jeg har selv strevd med å komme ned i vekt. Har forsøkt jojo-slanking og endte opp med å trene i stedet. Har endret kosthold flere ganger og har faktisk blitt lett nok (kanskje litt for lett). Er nå 76 kg og håper den skal stige igjen i form av mer musklatur på kroppen samtidig som fettprosenten skal ned.

Over til tipsene:
Kjør en uke med mindre enn 20 gr aktive karbohydrater pr dag

Så gå over til makroernæringssyklus
2 dager med mindre enn 60 gr aktive karbohydrater pr dag
Den tredje dagen spiser du mindre enn 20 gr aktive karbohydrater frem til de 2 siste måltidene for dagen. I disse 2 siste måltidene så trykker du ned på 60 gr eller helst mer stivelseskarbohydrater (potet, brød, ris, pasta m.v), men unngår fett og protein.
Så kommer det 3 dager med mindre enn 60 gr aktive karbohydrater pr dag
Deretter 1 dag lik den tredje dagen.

Hormonell intelligent trening
Styrketrening med vekter og kardiotrening. Del opp treningen slik at den ikke trener de samme muskelgruppene hver gang. En kan f.eks dele opp kroppen i underkropp og overkropp. Damer blir ikke store av styrketrening, de blir smal og fin (såfremt de ikke bruker anabole steroider eller testosterontilførsel). Lønner seg å engasjere en personlig trener for å vise riktig utførelse av øvelsene (slik at du unngår skader)
Det er nok å trene 30-45 minutt styrke pr dag, men da skal en trene hardt og intensivt. Husk å drikke proteinshake med litt fløte og olivenolje i. Hold deg langt unna raske karbohydrater som enkelte absolutt mener er eneste for for rask energi.
2 av de dagene du ikke trener styrke trener du i f.eks 15-20 minutt med intervalltrening. Oppvarming 5 minutt (rolig jogg). Deretter løpe i 1 minutt, hvile i 1 minutt. Gjenta 4 ganger.

Husk! Målet er ikke å gå ned i vekt, målet er å gå ned i fettprosent og få litt definerte muskler (som fører til enda høyere forbrenning). Om en amputerer en fot vil man gå ned i vekt, men fettprosenten vil være lik. Så ikke se så nøye på vekta. Fettprosenten vil bli normal i løpet av et år eller to (kanskje før) hvis du er svært overvektig. Normal som i tynn :-)

Trening før frokost på tom mage er bare for sukkerbrennere. Det heter seg at en forbrenner mer fett med slik rolig kardio på opptil 90 minutter. Det er altså sant for de som er sukkerbrennere. For de som er fettbrennere er dette helt feil. De forbrenner fett 24 timer / 7 dager i uken :-)

Kjører du kostholdet som er nevnt ovenfor er det viktig å spise seg mett slik at forbrenningen stiger. Du skal også spise en god del fett, hvis ikke tror kroppen det er hungersnød og den gjør alt den kan for å lagre fettet.

Håper dette kan hjelpe deg også.

RuneN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Natural Hormonal Enhancement Svar med sitat