Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-11, 16:47   #25
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Karbohydrater og ketose

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Joda, jeg forstår filosofien bak kostholdsretninger som f.eks. ketolyse veldig godt, og jeg har ingen problemer med utførelsen i praksis. Heller ikke ville jeg funnet på å gjøre det jeg brukte som eksempel, det var ment som nettopp et eksempel; fordi det så ut til at endel trodde jeg lurte på hvordan man kunne være sikker på at man ikke overskred sin egen daglige grense. Skjønner?

Så spørsmålet er ikke knyttet til f.eks. utførelsen av ketolysekuren. Jeg spør, rent teoretisk, fordi jeg håper at noen kan gi meg litt mer innsyn i hvordan kroppen fungerer i forhold til ketose. Jeg tenkte at så mange brukere som er aktive på dette forumet, og som sitter inne med enormt mye kunnskap, må vel noen ha svaret på dette også.

Ganske enkelt, i alle fall i teorien: er det mulig å finne ut hvor mange gram karbohydrater kroppen kan takle til enhver tid, før man faller ut av ketose?

Du kan jo kjøpe deg noen bokser ketostix og måle 2 timer etter hvert måltid i én måned så har du sikkert funnet hvor din grense for karboinntak går akkurat den måneden. (På en måte seriøst ment)

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat