Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-11, 20:29   #21
FrøkenBianca
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Skreia
Alder: 40
FrøkenBianca er på en erverdig vei

Sv: "Kur" for diabetes

Jeg slenger meg med på denne tråden
Diabets type 1 siden 1995.. MYE tull! 16,7 i hBa1c-rek ;/
Sist målt til 8,5 etter noen uker der jeg kutta bl.a brød.. er nå gått over til lavkarbo.. prøver å holde meg til ketogent og under 20 kh om dagen..
For første gang ser jeg noe som ikke ser håpløst ut! hvorfor er det INGEN som har fortalt meg at baconcrisp så å si ikke inneholder karbs... eller hva med sukkeralkoholer som ikke blir tatt opp.. popcorn liksom.. Kjenner jeg viser litt fingern til veilederene / legene jeg har hatt gjennom disse årene.. og enda mere til den som fikk meg til å tro at jeg kunne spise alt bare jeg tok nok insulin.. flott å finne ut nå at insulin fremmer infeksjoner..
Etter mange år med en ustabil diabetes og noen senskader har gir jeg lavkarbo en sjanse, og jeg ser allerede positive endringer!
Eple-forma er allerede begynt å forandre seg, mat-suget er redusert, humøret er bedre, jeg måler mer blodsukker enn noen gang (ergo: kontroll) og jeg tar MAX 3 sprøyter (tidligere 7-8) om dagen... hva skal man si?!!
Jeg blir helt engasjert!
Og man kan jo ikke klage ? egg og bacon, omelett.. GODE salater og GODE middager?!!
nå blir det neste målet å komme seg litt i aktivitet, og d kan jo plutselig bli mulig da man ikke lenger er SLITEN av et svingende blodsukker?!
Det her har ihvertfall JEG troa på

FrøkenBianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og ph-balanse.. diabetiker Svar med sitat