Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-11, 09:27   #6
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Sv: Kutte meieriproduktene..Hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Jeg lever uten melkeprodukter og unektelig funker det bedre enn med i ketolyse. Men det betyr blant annet at alle erstatningsproduktene og dessertene er fy. Ellers høres det ut som om du ikke helt har styring enda, cf til alt? Det blir vel litt mye? Teller du KH og gram slik at du VET hva du får i deg, og får du nok fett

Jeg bruker CF eller fløte til middagen, eller til omeletten ja.
jeg bruker ingen desserter nå heller,holder meg slavisk til det som er lov,men kan godt være jeg gjør det feil,kan sette opp her hva jeg spiser, et forslag på en dag eller to.

Jeg er i ketose, har aldri falt ut av det, å passer på at jeg holder meg under 15 hver dag, bruker Cf eller fløte til å få mer fett til en rett, trodde det var ok, men kan være det er feil

Frokost:
vitaminene sammen med vann
omelett stekt i smør, med fløte (har gått over til vann nå), græddost, bogskinke,
salat ved siden av, hjertesalat/kinakål, med endel agurk, paprika/snack paprika
CF ved siden av

Lunsj:
ofte en ny omelett, eller dagens middag
en middag jeg har brukt ofte er:
1-2 kyllingfileter med salt og pepper
10 rosenkål (flere om jeg ikke har blomkål til)
litt blomkål
fløte over helt på slutten, så det fungerer som saus

Har også brukt ostelasagne noen dager, etter oppskrift herfra, hadde ferske reker til middag igår.

kveldsmat/middag:
en ny omelett, med samme salaten som nevnt ovenfor med CF til

Så drikker jeg MYE vann, glass etter glass, hele dagen, å dette har jeg egentlig hold meg til, har ikke forsøkt så mange retter enda,skal utvide oppskrifter etterhvert, jeg spiser 2-3 måltider, spiser meg passe mett, å spiser igjen når jeg er sulten.
har begynt å trene, går på litt svømming, eller trener på ellipsemaskinen, samt at jeg går/løper endel på jobb,å har 4 barn som er på aktiviteter og ute og leker som jeg er sammen med,så er i endel aktivitet hele tiden.

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat