Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 08:13   #5505
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

er litt fortvilet.

jeg har begynt og få veldig mørke ringer under øynene ser snart ut som et spøkelse. før jul var det også ekstremt og så ble jeg bedre og nå er det like ille. glad for alle råd jeg kan få. sukk...

Sakset fra nettet.

Sitat:

Spørsmål
Hei. Jeg har veldig mørke ringer under øynene og har hatt det rundt 4 år nå. Jeg sover lenge, drikker mye vann og spiser sunt, så jeg forstår ikke hvorfor jeg har dem. Det plager meg veldig og jeg lurer på hva som må til for å få dem vekk?

Elisabeth svarer
Hei. Huden under og rundt øynene er svært tynn og det er lite underhudsfett i dette området. Det vil si at fargen fra blodkarene som ligger i huden blir lettere synlig. Dette kan gi et optisk fenomen som gir et mørkt drag under øynene.
Det er lite man kan gjøre med dette. Laser vil ikke kunne rette på dette fordi karene er for store og ligger for dypt.

Pensel

Imidlertid er det på markedet kommet en pensel med lys farge spesielt for mørke drag under øynene som gjør at det mørke draget ikke blir like uttalt. Dette får du i et parfymeri.

Hilsen
Elisabeth Søyland
Professor i hudsykdommer