Sv: Lurer på noen ting ...
Opprinnelig lagt inn av Tinkiwinki, her.
man kan spise brød, (lavkarbobrød) men anbefaler ikke mer enn ett brødmåltid om dagen ! husk og veie brødskivene, så du vet akkurat hvor mange karber det er i skiva. i boka er det oppskrifter på lavkarbobrød (så vidt jeg husker)
jeg bruker afroditebrød (fåes på Rema) 18 gr karbohydrat pr 100 gr. unner meg 1 tynn skive til frokost, på ca 4,5 karb.
Er ganske ny i dette selv, så vet ikke hva partystopper er?! hehe...
Siden trådstarter skal følge ketolysekuren (og dermed ca. 15g. karber per dag), virker det litt ekstremt å bruke opp nesten en tredjedel av dagens karbohydratinntak på 1 tynn skive til frokost.. Størstedelen av dagens 15 gram skal komme fra grønnsaker, og det er anbefalt å innta mye fett til frokost og fordele størsteparten av karbene utover dagen.
En velger selvfølgelig selv, men jeg ville ikke gått for det brødet de selger på rema, da er det bedre å bake selv. I tillegg er kornprodukter en partystopper for mange, men det finner man gjerne ut av etterhvert.
Partystopper: noe som forårsaker stagnasjon i vekttapet. Det kan være melkeprodukter, søtningsstoffer, tomater, kornprodukter - mer eller mindre hva som helst nesten, det er kjempeindividuelt! Men bortsett fra å tenke på å holde matinntaket så "rent" som mulig, ville jeg ikke brydd meg så veldig mye om partystoppere i begynnelsen. Du merker det dersom du ikke går ned over tid! 

|