Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-11, 09:47   #1
Sykepleierstudine
Medlem

Medlem siden: May 2010
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Frustrert pappa! Nesten frustrert datter!

Jeg har en far som har vært 3 uker på lavkarbo, og i ketose.
Han blir mer og mer frustrert fordi han mener han ikke har gått ned noe. Nå kan det sies at han er svært ivrig på badevekta, og har veid seg 3 ganger daglig. Man kan jo bli stressa av mindre, og har sagt strengt til han at han skal veie seg BARE om morgenen!

I løpet av en dag spiser han et 3-4 egg, bacon, mye seterrømme, rundt 200 gr fløte, remulade, muligens noe lavkarbobrød, ost, kjøtt eller fisk til middag, paprika, brokkoli, tomat, bær om kvelden, og jeg vet ikke hva. Han spiser 3 måltid om dagen, og er aldri sulten. Jeg mistenker litt litt mye meieriproduker, og for lite grønnsaker.
(Jeg kan få tak i mer detaljert dagsmeny).

Han drikker mye vann, og sikkert en del kaffi. Fredag og lørdag er det vin.

Han fyller straks 50 år. Kan det ha noe å si at det blir vanskeligere med åra for kroppen å tilpasse seg nye fettforbrenning? At det tar lengre tid?

Både jeg og min bror har gått ned vesentlig på lavkarbo/ketolyse(henholdsvis 20 og 40 kg).

Ellers mosjonerer han ingenting. Har sagt at han bør gå 30 min om dagen, for å få igang forbrenninga.

Håper veldig at noen vil svare meg!

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat