Sv: Hvordan påvirker lavkarbo nyrene?
Hei.. Jeg slenger meg på denne tråden i håp om svar Har vært hos endokrinolog i dag og fått utskrevet resept på kolestrol-senkende OG medisiner for å stabilisere nyrene da kolestrolet var for høyt og protein-innholdet i urinen var for høyt.. Jeg er diabetiker og har slitt med høyt blodsukker i mange år og har nå bestemt meg for å legge om til LCHF. Selv om jeg fikk disse medisinene så var legen min med på at jeg skulle fortsette lavkarbo og skyldte mine plager på det høye blodsukkeret som jeg har slitt med i lengre tid.. Jeg skal starte på medisinene i morgen og ta kontroll-prøver om et par mnd...Håper livsstilendringen fører til en bedre helse og at resultatene om et par mnd viser at jeg kan slutte på dette.. Føler meg litt for ung til slike medisiner enda... Hittil har jeg hatt kjempepositiv utvikling på blodsukkeret, det er mer stabilt nå enn noen gang og jeg syns ikke det er noe problem å holde seg på et lavt karboinntak pr. dag. Jeg er likevel litt forsiktig med inntak av proteiner og har lagt meg på få gram under kroppsvekten min.
Noen som har noen erfaringer angående LCHF/ketolyse og nyrer/kolestrol? Evt. andre blodprøver? 
|