Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-11, 20:16   #18
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan påvirker lavkarbo nyrene?

Opprinnelig lagt inn av FrøkenBianca, her.

Hei.. Jeg slenger meg på denne tråden i håp om svar Har vært hos endokrinolog i dag og fått utskrevet resept på kolestrol-senkende OG medisiner for å stabilisere nyrene da kolestrolet var for høyt og protein-innholdet i urinen var for høyt.

Utifra brukernavnet ditt antar jeg at du er kvinne. Blant kvinner er det aldri funnet en sammenheng mellom høyt kolesterol og hjerte-/karsykdommer. Er legen din klar over dette tro? Spør!

Jeg går utifra at legen din har skrevet ut resept på statiner for å senke kolesterolet. Statiner har noen leie bivirkninger som er kjekt å unngå hvis medisinen allikevel er meningsløs å ta.

Man skal ikke ta medisinske råd fra et brukerstyrt forum som dette for god fisk, men jeg vil anbefale deg å kontakte en lege som er noe mer oppdatert, f.eks. Sofie Hexeberg før du begynner å ta statiner.

Les forøvrig (alle) innleggene til Pål på dette forumet (du finner ham i innlegg #12 i denne tråden). Her er et som er relevant for deg:

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...11&postcount=1

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat