Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-11, 09:56   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Fisk med ovnsbakte tomater (med bilder)

Forrige uke kjøpte jeg "allers" fordi jeg trodde det var den utgaven som hadde en artikkel omLena Beatrice Bladde gjennom bladet og fant ingen Lena -derimot fant jeg noen oppskrifter jeg merket meg og jeg har prøvd den ene : fisk med ovnsbakte tomater


600 gram fiskefilet feks sei
1 ts salt
2 ss smør
1 boks med cherrytomater

Dressing
vårløk
cremefraiche
salt

Dette var den opprinnelige oppskrift -jeg plusset på den med fiskekrydder og olivenolje med sitron pluss litt vårløk.
Tiden strakk ikke til med å få tak i fersk fisk i dag så jeg endte opp med en slik blokk frossen seifilet - ikke noe jeg bruker ofte men den virker grei nok så kanskje jeg kan ty til den av og til .......

Fisken deles i passe serveringsstykker - saltes og krydres og stekes lett i en stekepanne


Deretter legges fisken i smurt ildfast form og cherrytomater strøs rundt fisken - jeg heller litt olivenolje med sitron over tomatene -og formen settes i ovnen ved 200 grader i 20 -25 min -til fisken er gjennomkokt


Creme fraiche, finhakket vårløk og salt røres sammen til en dressing til fisken -smak dere frem ønsket smak.


Jeg har en god porsjon i forhold til antall personer som skal ha middag -så jeg klarer meg med fisken, tomaten og dressingen. Like god som enkel .

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat