Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-11, 15:32   #8
AntoniaM
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
AntoniaM er ny på veien

Sv: Ikke ketose, men lavkarbo...hjelp!

Jeg veit ikke om min erfaring kan hjelpe deg, men jeg har hatt omtrent det samme behovet for vektreduksjon som deg. Pr nå er jeg ca 6 kg ned og har blitt veldig mye "fastere i fisken", men jeg har tatt det veldig langsomt. Startet så smått i oktober.

Jeg reduserte gradvis karboinntaket over tid (3 - 4 uker). Ikke som prinsipp, men rett og slett fordi jeg ville tømme skapet og fryseren for karbomat. Av prinsipp kaster jeg ikke mat, selv ikke det som inneholder karber. Da gikk jeg inn i ketose og ble liggende der i en periode. Nå har jeg økt opp litt i karber igjen, men da i hovedsak i form av grønnsaker.

Jeg har hatt veldig lite ubehag og kroppen min har reagert meget bra på dette.

Hvis jeg var deg ville jeg forsøke en gradvis nedtrapping heller å spise mye karber om morgenen for så å forsøke å holde seg "rein" resten av dagen. Noe av kluet her er vel å holde blodsukkeret så jevnt som mulig gjennom dagen uten topper på noe tidspunkt.

Og så sørge for nok vann og nok fett, selvfølgelig. Så har jeg skjønt her inne at tilskudd av magnesium kan være viktig for å unngå ubehaget som noen opplever. Jeg har ikke følt behov for det, men tar daglig en ordinær multivitaminpille (vitaminer og mineraler).

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat