Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-11, 16:42   #15
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: svake blødninger nedentil , den siste tiden

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Eggene forsvinner jo, så det er vel en eggeløsning. De blir bare ikke befruktet. Om det ikke hadde vært eggeløsninger kunne en jo ha spart på eggene til en ble 100 og fortsatt kunnet få barn - rene ungdomskilden hadde det vært om det var slik p-sprøyten virket......

Litt off-topic, men hormonell prevansjon fungerer faktisk ved å lure kroppen til å tro at den er gravid hele tiden, som selvsagt hindrer eggløsning (og dermed blødning for de som bruker det hele tiden).

Prevansjon eller ikke, du har mange 100-talls millioner egg hengende den dagen du går i grava som 100-åring. Er ikke mangel på egg som gjør at dere kommer i overgangsalderen.

Forresten leste jeg for en tid tilbake om hvordan mannsidealet har endret seg, spesielt siden den vide inntreden av hormonell prevansjon. Statistisk sett foretrekker kvinner under eggløsningen menn med høye testosteron-nivåer (type hårete, spreke mannemenn) mens gravide kvinner foretrekker det motsatte (type rolige, ikke-aggressive, smalbyggede, trygge farsemner).

Morsomme spekulasjoner i hvorfor mine bestemødre foretrekker barske mannfolk med litt muskler som kan banke og skru, ta i et tak og godt bli litt morsk og barsk i riktige situasjoner mens kvinner rundt min egen alder typisk foretrekker syltynne, velstelte gutter som er i kontakt med følelsene sine og gråter en skvett mens de skriver emo-lyrikk til stearinlys og røkelse.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat