Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-11, 21:42   #1
Bindi
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Bindi er på en erverdig vei

Et hjertesukk om valg av kosthold og lavt stoffskifte

Jeg blir så frustret, dette er tredje gang jeg prøver meg på Ketolyse/LCHF. Hvergang blir jeg utrolig kvalm, og noen ganger kaster jeg opp.
Jeg liker ikke fette på bacon eller kotletter, det skjærer jeg vekk. Jeg er ikke særlig glad i fete oster, rømme eller majones.
Det eneste er smør, men ikke i mengder. Ser dere? Dette er ikke et kosthold som er skapt for meg. Men jeg vil jeg vil!!

Så tenkte jeg på Fedon, det er litt mer vennlig for meg. Jeg har tatt frem boka, men ikke fått sett noe særlig i den. Leste et sted her inne at 80 khb var greit på Fedon, mens 15-20g khb på Ketolyse.
Det ER så vanskelig. Hva skjer om jeg spiser mere karbo (ikke i form av brød, pasta o.l men frukt, grønnsaker, meieriprodukter), kan jeg alikevell spise fett? Eller skal jeg da bare holde meg til "tradisjonell" lavkarbo, kutte brød, pasta og ris.

Jeg er så desperat etter å gå ned i vekt. Jeg gikk to GR kurs før jul, uten å gå ned noe. Det ble da påvisst lavt stoffskifte og jeg har begynt på medisineringen. Er det derfor jeg ikke går ned?
Jeg trives aboslutt best på GR, med mindre karbo..men hva hjelper vel det når jeg ikke går ned noe?

Hele dagene mine går med til å tenke kosthold, hva jeg skal og ikke skal spise....jeg må snart legges inn på mental sykehus før det klikker for meg.

Beklager at dette ble langt..

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat