Sv: Februarskravletråden 30+
Ahhhh... Sukk! 3 mnd med lavkarbo/ketolyse, og det går TREGT som rakker'n. Har sneglet seg ned bare 6kg. Da forsvinner litt motivasjonen.
Har stort sett vært i ketose, med et par unntak. De kiloene vil liksom bare ikke av! 
Men: blodprøvene viser for høy K+, høy Na+ og kreatinin i øvre referanseområde.... Så, jeg har vært dehydrert. Har ikke vært flink nok til å drikke, men må fokusere mer på det. Vet ikke om det kan være grunnen til treg vektnedgang -for jeg har forsøkt å være slavisk, men med unntak av vann da...
Har jo merket at jeg var trøtt og slapp, hatt en del ekstrasystoler - men fikk litt hakeslepp da BT var 90/50mmHg og hadde puls på 48.... 
Første blodprøve var også K+ noe forhøyet, men tenkte ikke på det, iom at helsesekretæren hadde brukt stase under blodprøvetakingen... Siden jeg er i ketose kan jo det gi økt K+ ekstracellulært. Men når andre prøve UTEN stase viser enda høyere høyere K+ (5,7) ble jeg litt bekymret.
Så nå er det masse vann som teller! Går jeg ikke ned litt fortere nå altså...! Tips?? Anyone? (Er i ketose, kcal på ca 2000/døgn, spiser kjøtt til nesten hvert måltid, spiser nok fett -tror jeg). 
|