Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-11, 14:24   #22
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det ok å drikke te på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av blucher, her.

Jeg drikker masse te, i alle fall.
Prøver å holde meg til grønn te, for jeg innbiller meg at den er sunnere og ikke like vanndrivende som svart te, og at jeg dermed kan regne den inn i vann-inntaket mitt, men akkurat det er jeg veeeldig usikker på om er riktig. Noen som vet?
Må ikke bruke søtning av noe slag, da!
I går prøvde jeg å ha en skje cocosa i teen (svart te denne gangen). Det ble jo litt fett og smakte ingenting. Jeg må forøvrig ha fløte i kaffen, men fløte i te synes jeg er helt blæh!

Fløte kan du blande ut med vann hvis du vil ha i teen. Det har jeg lest at andre gjør ihvertfall. Selv bruker jeg ren soyamelk.
Grønn te skal ha fettforbrennende effekt, og alle teer og kaffe inneholder masse antioksydanter. I svart te er det massse mangan. Drikker man flere kopper daglig dekker det behovet for mangan. Det er noe ved te som er sunt men effekten hemmes når melk tilsettes teen. Tenker det gjelder fløte også, så jeg holder meg til soya. Det er mulig å lage egen melk av kabohydratfattige frø eller nøtter.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat