Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-11, 16:05   #29
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Oi, ja det var ikke mye du har gått ned da, nei... Da kan sikkert C-peptid være greit å ta, evt oppstart av Metformin/Glucophage.
Min C-peptid og HbA1c var grei, så det ligger ikke der.. TSH, T3/T4 ligger i grenseland for hypothyreose, så kanskje det er noe rusk der.

Hmmm... Forskyvet søvnfasesyndrom??? Spennende!! (beklager, slikt er bestandig spennende for en sykepleier). Kan du forklare litt mer?
Jeg sover forøvrig også dårlig, startet opp på Melatonin (venter på effekt, det er depottbl, så forventet eff e 2 uker). Vil ikke bruke noe særlig av B-prep, og mange c-prep gir hang-over (spes antihistaminer). Så nå håper jeg at Melatonin som er kroppens eget søvnhormon gjør susen!

allerede kommet en link om forskyvet søvnfasesyndrom, og står det samme der som på wikipedia
angående søvnforstyrrelsen så var det snakk om melatonin tror jeg, samt lyslampe. han skulle skrive til fastlegen min hvertfall og be om utredning. og jeg håper jeg får det, for det går virkelig trått for tiden. må tvinge meg til å gjøre husarbeid og stelle akvariene mine, jobb er et ork, jeg er trøttere når jeg våkner enn når jeg gikk og la meg osv.

jeg har tsh på 1,6 (0.2-4), fritt t4 på 18.3 (11-23) og ft3 på 3.7 (3.5-6,5).
så det er bare ft3 som er litt i grenseland hos meg

typen min jobber med saken, levern hans jobber på høygir og eneste måten å roe den på er å få ned fettprosenten. ifølge tanitavekta mi er hans på 22%, han er ikke veldig overvektig med andre ord. på 2 mnd gikk han ned hele 9 kg, og han har vel kanskje 10 kg til å ta av. sånn bortsett fra at han trener og dermed bygger muskler. denne sykdommen har 3 årsaker, 2 av dem er "greie", alkoholmisbruk og overvekt. den 3. årsaken er genetisk, hvilket han har. som er den vanskeligste å gjøre noe med, da selv tynne folk kan få det.. men han er godt på vei og leververdiene har allere begynt å forbedre seg.
så han skal prøve om legen hans kan gi en liste over hvilke prøver som må tas, som jeg kan gi til min lege. litt enklere når jeg kan gi en liste over ting som bør sjekkes, istedenfor å være vag og uvitende

..nå er jeg så trøtt og sliten at jeg er sår i øya. og klokka er bare fire... hjelp!

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat