Sv: Desember/januarstarter-tråden!
Opprinnelig lagt inn av Nina L, her.
Uff, håper det er greit at jeg får ut litt frustrasjon her.. ? Sliter veldig med lunsjen, har ikke kjøkken eller noenting på jobben, og i kantina er det stusselig utvalg, spiser isbergsalat med agurk hver dag.. (ikke ofte de har skinke og/eller ost eller dressing). Da blir jeg så sulten mot slutten av dagen, og i går sprakk jeg skikkelig. Spiste sukkerfri sjokolade, sikkert 100 gram. Og da våknet 'godterimonsteret' i meg, så når jeg kom hjem, spiste jeg masse smågodt (som IKKE er sukkerfritt) Orket ikke engang middag.. (men spiste litt uansett)
Så i dag føler jeg meg oppblåst og frustrert.. Men deilig å få det ut her da
Spiser Nannahs knekkebrød med smør og ost,til frokost hver dag, men tør ikke spise mer enn ett om dagen.. Noen tips til hva jeg kan småspise på jobb? Jeg klarer ikke kald 'varmmat' altså kalde egg osv.. Ikke klarer jeg å gnafse på pålegg heller, blir så kvalm av det... Har lagd litt ostekjeks, men ost blir også kvalmende..
Ser jeg gjør det skikkelig vanskelig for alle nå men er det noen som har noen gode tips?
Drikker ikke kaffe eller te, så får nok ikke i meg så mye cocosa.
Jeg er litt redd for sukkererstatninger, for merker på kroppen at det stopper helt opp av egentlig alt som smaker litt søtt, så har ikke fått i meg så mye smoothies/proteindrikk heller..
Nå ser jeg at dette ble et veeldig langt klagebrev! Jeg pleier å være litt mer positiv altså, har bare en dårlig dag
Hei!
Jeg bruker å gå på Rema1000 og kjøpe store pakker med kyllingdeler fra Solvinge. Så tar jeg med meg et par, tre slike til kantina på jobben hver dag, gjerne sammen med en av de små plastpakkene med fetaost i olje som er så greie å putte i veska og helle over maten og en avocado. Da skal det bare litt grønnsaker til, så er det en både mettende og god lunsj. I tillegg har jeg alltid fårepølse eller lignende på kontoret som jeg kan supplere salater med og ha som "mellomsnacks" hvis kantineinnhodlet er litt magert en dag.

|